در مورد قورمه سبزی و کرفس و خورش ریواس چیزی که من بر اساس تجربه به دست آوردم اینکه اولا سبزی خیلی ریز خرد شود. دوم در روغن حسابی سرخ شود نه اینکه پخته شود .سوم اینکه سبزی اش را تازه درست می کنم.
یا اینکه اگر تازه نبود به صورت سرخ نشده توی فریزر نگهداری می کنم . و به شما هم توصیه می کنم برای اینکه خورشت خوشمزه تر و خوشرنگ تر شود . سبزی را با چاقوی تیز یا خرد کن خیلی ریز خرد کنید و اگر در فریزر می خواهید نگهداری کنید سرخ نکنید موقع استفاده در بیاورید کمی صبر کنید یخش باز شود . بعد حسابی در روغن فراوان سرخ کنید البته باید حواستان باشد زیادی سرخ نشود نگاه کنید به روغن داخل سبزی که باید به رنگ سبز روشن در آمده باشد نه سبز تیره وگرنه خورشت سیاه می شود . و استفاده از فلفل سیاه فراموش نشود.