+ نوشته شده در شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
ترين پاستا با جعفري
| "ترين پاستا با جعفري و پنير پارميزان و چدار " الهام گرفته از " ترين اسفناج و پاستا" مجله شماره 35 هنر آشپزي . ![]() Create animated gif picture |
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۷ ب.ظ توسط مامان مهدیه
|
خوراک سبزیجات
يك خوراك رژيمي سبزيجات براي مادربزرگ ها و مادر هايي كه بايد غذاي رژيمي بخوردند .(هويج و قارچ و كدو گوجه فرنگي و فلفل دلمه اي و 1 حبه سير 1 پياز در صورت تمايل آلو بخارا )
همه مواد را خرد كنيد با هم توي ماهيتابه چدني بريزيد شعله كم باشد ادويه دلخواه بزنيد (زردچوبه و فلفل سياه و آويشن )مقدار 4/3 ليوان آب بگذاريد بپزد . لايه اول هويج بعد پياز بعد فلفل دلمه اي بعد قارچ بعد كدو .... .
همه مواد را خرد كنيد با هم توي ماهيتابه چدني بريزيد شعله كم باشد ادويه دلخواه بزنيد (زردچوبه و فلفل سياه و آويشن )مقدار 4/3 ليوان آب بگذاريد بپزد . لايه اول هويج بعد پياز بعد فلفل دلمه اي بعد قارچ بعد كدو .... .
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
سالاد کلم با ماست
سالاد كلم سفيد با ماست
اين ظرف را با مايونز درست كردم.

اين ظرف را با ماست درست كردم. مي گفتند خوشمزه تر بود!

مواد لازم:
كلم سفيد: نصف يك بوته
خيار شور : 250 گرم
فلفل دلمه اي: 1 عدد
هويج رنده شده : 2 عدد
شويد تازه و خرد شده : 3تا 4 قاشق غذاخوري
سس مايونز: 2 قاشق غذاخوري
نمك و فلفل : به دلخواه
مغز گردو : 100 گرم
ماست خامه اي : 3 قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
ابتدا كلم را ريز خرد كرده و بشوييد.خيارشور و فلفل دلمه اي را نگيني خرد كنيد. هويج را رنده كنيد. شويد را خرد كنيد. همه مواد را در كاسه اي ريخته , نمك و فلفل و سس مايونز و ماست و مغز گردو خرد شده را اضافه كنيد.در ظرف مورد نظر بريزيد و سرو كنيد.
نكته : اگر از طعم ماست خوشتان نمي آيد مي توانيد از سس مايونز استفاده كنيد. و چند ورق ژامبون خرد شده را هم اضافه كنيد.
اين ظرف را با مايونز درست كردم.

اين ظرف را با ماست درست كردم. مي گفتند خوشمزه تر بود!

مواد لازم:
كلم سفيد: نصف يك بوته
خيار شور : 250 گرم
فلفل دلمه اي: 1 عدد
هويج رنده شده : 2 عدد
شويد تازه و خرد شده : 3تا 4 قاشق غذاخوري
سس مايونز: 2 قاشق غذاخوري
نمك و فلفل : به دلخواه
مغز گردو : 100 گرم
ماست خامه اي : 3 قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
ابتدا كلم را ريز خرد كرده و بشوييد.خيارشور و فلفل دلمه اي را نگيني خرد كنيد. هويج را رنده كنيد. شويد را خرد كنيد. همه مواد را در كاسه اي ريخته , نمك و فلفل و سس مايونز و ماست و مغز گردو خرد شده را اضافه كنيد.در ظرف مورد نظر بريزيد و سرو كنيد.
نكته : اگر از طعم ماست خوشتان نمي آيد مي توانيد از سس مايونز استفاده كنيد. و چند ورق ژامبون خرد شده را هم اضافه كنيد.
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
خوراك مرغ مامان مهديه
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
بیسکویت تزیینی
بيسكويت (تزييني)(مجله هنر آشپزی ؟)


مواد لازم براي تهيه 40 قطعه
آرد سفيد قنادي :330 گرم
نمك: نوك قاشق چايخوري
پودر قند :100 گرم
مارگارين منجمد:150 گرم
تخم مرغ متوسط: 1 عدد
وانيل خالص : نوك قاشق چايخوري
طرز تهيه:
آرد و نمك را با هم الك كرده و آن را داخل دستگاه غذاساز بريزيد, پودر قند را نيز اضافه كنيد. مارگارين منجمد را تكه تكه به مخلوط آرد و نمك اضافه كرده , دستگاه را روشن كنيد تا مخلوط به صورت خرده نان درآيد.تخم مرغ را داخل كاسه كوچكي شكسته و وانيل را با آن مخلوط كنيد.مخلوط تخم مرغ و وانيل را به مواد قبلي اضافه و دستگاه را مجدداً روشن نمائيد تا مواد به خورد هم بروند. مخلوط حاضر را در كاسه بزرگ تري ريخته, با دسد كمي ورز دهيد تا خمير يكدست و نرمي حاصل شود (خمير خيلي زود يكدست مي شود و نيازي به ورز دادن زياد ندارد). خمير آماده شده را داخل كيسه فريطر گذاشته, آن را به مدت دو ساعت درون يخچال استراحت دهيد. بعد از استراحت خمير, آن را دو قسمت كرده, هر قسمت را جداگانه مابين دو لايه نايلون, به كمك وردنه, به قطر 3 ميلي متر پهن كنيد. خمير را با قالب دلخواه برش زده, روي سيني فر بچينيد. به هنچ عنوان سيني فر را چرب نكنيد., در صورت لزوم فقط از كاغذ روغني استفاده كنيد.
اگر قرار است بيسكويت ها را روي پايه خلال چوبي تهيه كنيد اين خلال ها را بعد از برش زدن خمير روي آنها گذاشته و چوب را با باريكه اي از خمير بپوشانيد. بيسكويت ها را به 20 دقيقه درون فر از پيش گرم شده با حرارت 135 درجه سانتيگراد (حرارت متوسط) بپزيد تا زير آنها كمي تغيير رنگ دهد. اين نوع بيسكويت بسيار ترد, خوشمزه و قابل نگه داري است و مي توان آن را يكباره به مقادير زياد تهيه كرد. براي تزيين بيسكويت ها مي توانيد از سفيده تخم مرغ زده شده با پودر قند و رنگ مجاز خوراكي استفاده كنيد.


مواد لازم براي تهيه 40 قطعه
آرد سفيد قنادي :330 گرم
نمك: نوك قاشق چايخوري
پودر قند :100 گرم
مارگارين منجمد:150 گرم
تخم مرغ متوسط: 1 عدد
وانيل خالص : نوك قاشق چايخوري
طرز تهيه:
آرد و نمك را با هم الك كرده و آن را داخل دستگاه غذاساز بريزيد, پودر قند را نيز اضافه كنيد. مارگارين منجمد را تكه تكه به مخلوط آرد و نمك اضافه كرده , دستگاه را روشن كنيد تا مخلوط به صورت خرده نان درآيد.تخم مرغ را داخل كاسه كوچكي شكسته و وانيل را با آن مخلوط كنيد.مخلوط تخم مرغ و وانيل را به مواد قبلي اضافه و دستگاه را مجدداً روشن نمائيد تا مواد به خورد هم بروند. مخلوط حاضر را در كاسه بزرگ تري ريخته, با دسد كمي ورز دهيد تا خمير يكدست و نرمي حاصل شود (خمير خيلي زود يكدست مي شود و نيازي به ورز دادن زياد ندارد). خمير آماده شده را داخل كيسه فريطر گذاشته, آن را به مدت دو ساعت درون يخچال استراحت دهيد. بعد از استراحت خمير, آن را دو قسمت كرده, هر قسمت را جداگانه مابين دو لايه نايلون, به كمك وردنه, به قطر 3 ميلي متر پهن كنيد. خمير را با قالب دلخواه برش زده, روي سيني فر بچينيد. به هنچ عنوان سيني فر را چرب نكنيد., در صورت لزوم فقط از كاغذ روغني استفاده كنيد.
اگر قرار است بيسكويت ها را روي پايه خلال چوبي تهيه كنيد اين خلال ها را بعد از برش زدن خمير روي آنها گذاشته و چوب را با باريكه اي از خمير بپوشانيد. بيسكويت ها را به 20 دقيقه درون فر از پيش گرم شده با حرارت 135 درجه سانتيگراد (حرارت متوسط) بپزيد تا زير آنها كمي تغيير رنگ دهد. اين نوع بيسكويت بسيار ترد, خوشمزه و قابل نگه داري است و مي توان آن را يكباره به مقادير زياد تهيه كرد. براي تزيين بيسكويت ها مي توانيد از سفيده تخم مرغ زده شده با پودر قند و رنگ مجاز خوراكي استفاده كنيد.



اين بيسكويت در مجله هنر آشپزي شماره 30 توسط خانم ژانت طوروسيان آموزش داده شده است. كه من چون رنگ خوراكي نداشتم از شكلات و زرده تخم مرغ استفاده كردم و به جاي قالب زدن از دستگاه بيسكويت ساز استفاده كردم .در مواد لازم وانيل خالص بود كه من ازيك قاشق چايخوري وانيل شكري استفاده كردم مشكلي پيش نيامد. همينطور فرگاز من به دليل افت فشار گاز حرارت زيادي نداشت كه يك مقدار آن را در ماكروفر درست كردم خوب شد .ولي آنهايي كه در فر درست شده بودن كمي بهتر بودند .ماكروفري ها كمي خشك بودند . دكمه كانوكشن را 180گذاشتم و كليد استارت را روشن كردم گرم شد بيسكويت ها را گذاشتم واز قدرت 100% به مدت 1 تا 30/1 دقيقه استفاده كردم. فكر كنم اگر 80% استفاده كرده بودم نتيجه بهتري مي داد.
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
توپ هاي ترافلي و نارگيلي و پسته اي
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱ ق.ظ توسط مامان مهدیه
|
آموزش تصویری ژله موزاییکی
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۴ ب.ظ توسط مامان مهدیه
|



























سلام ...به وبلاگ لذت آشپزی خوش آمدید... علت انتخاب این اسم به خاطر علاقه زیاد من به فیلم "لذت نقاشی " "باب راس " است ...برای همین این اسم را انتخاب کردم... برای من آشپزی یک جورایی شبیه یک تابلو نقاشیه.... .یک آزمایشگاه ... کشف راه های جدید و کارهای جدید و نو.....و اینکه این وبلاگ ... یک کتاب آشپزی تجربی ... یک مادری که برای فرزندانش داره می نویسه ... شاید یک جورایی دفتر خاطرات ... کتاب آشپزی ... آرشیوی از کارهای مادری که برای دخترش به یادگار می گذاره .....برای اینکه این دفترخاطرات و کتاب آشپزی کاملتر بشه ...منتظر نظرات و راهنمایی شما دوستان عزیزم هستم .... بازم از اینکه از وبلاگ بازدید می کنید ممنون و سپاسگزارم...