کیش بروکلی با کوکتل
مواد داخل کیش
بروکلی پخته شده : ۵۰۰ گرم
کوکتل ژاپنی :۴۰۰ گرم
پنیرخامه ای :۱۵۰ گرم
سس خردل ملایم : به میزان لازم
تخم مرغ : ۳ عدد
خامه : ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
فلفل دلمه ای : یک عدد متوسط
مواد لازم برای خمیر
آرد :۳۰۰ گرم
کره : ۱۲۰ گرم
تخم مرغ :۱ عدد
نمک : یک سوم قاشق چای خوری
روغن مایع :۱۰۰ میلی لیتر
آب :۳ قاشق سوپ خوری
طرز تهیه
۱- کره را خرد کرده و در دمای محیط قرارمی دهیم تا نرم شود .سپس آن را میان آرد سرد گذاشته و با نوک انگشتان به خورد آرد می دهیم. تا ماسه ای شکل شود. سپس نمک را با آن مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا کار را ادامه دهیم.
۲- تخم مرغ را در ظرفی کاملا با چنگال به هم می زنیم تا باز شود. سپس آب و روغن مایع را با آن مخلوط می کنیم . مایعات را داخل آرد و کره ریخته و چنگ می زنیم تا خمیر شود . خمیر را خیلی کم ورز می دهیم تا روغن نیاندازد. سپس خمیر را گلوله کرده و در کیسه نایلونی قرارمی دهیم و می گذاریم تا حدود نیم ساعت ور بیاید.
۳- خمیر را در قالب مورد نظر پهن می کنیم . نکته مهم در مورد قالب کیش این است که اگر از قالبی استفاده شود که دیواره آن به اندازه قالب تارت کوتاه نباشد بهتر است چون اگر کیش ما قطر نسبتا بیشتری مثلا ۳ یا ۴ سانتی متر داشته باشد مطلوب تر می شود . سپس روی خمیر را با چنگال یا وسیله مخصوص سوراخ نمایید.
۴- پنیر خامه ای را روی خمیر مالیده و بروکلی های پخته شده را روی آن می گذاریم و روی آن را باسس خردل می پوشانیم .(میزان خردل دلخواه است ولی استفاده از آن طعم بسیار مطبوعی به کیش می دهد.) کوکتل ها را با فلفل دلمه ای خرد شده تفت می دهیم تا کمی بپزد سپس در بین بروکلی ها چیده و فلفل دلمه ای را روی آن می پاشیم.
۵- تخم مرغ ها و خامه را با نمک و فلفل سیاه با هم کاملا به هم زده تا یکدست شوند. سپس آن را روی تمام مواد ریخته و قالب را به مدت حدود یک ساعت در پنجره وسط فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم. این غذا هم گرم و هم سرد با سس خردل سرو می شود.
























سلام ...به وبلاگ لذت آشپزی خوش آمدید... علت انتخاب این اسم به خاطر علاقه زیاد من به فیلم "لذت نقاشی " "باب راس " است ...برای همین این اسم را انتخاب کردم... برای من آشپزی یک جورایی شبیه یک تابلو نقاشیه.... .یک آزمایشگاه ... کشف راه های جدید و کارهای جدید و نو.....و اینکه این وبلاگ ... یک کتاب آشپزی تجربی ... یک مادری که برای فرزندانش داره می نویسه ... شاید یک جورایی دفتر خاطرات ... کتاب آشپزی ... آرشیوی از کارهای مادری که برای دخترش به یادگار می گذاره .....برای اینکه این دفترخاطرات و کتاب آشپزی کاملتر بشه ...منتظر نظرات و راهنمایی شما دوستان عزیزم هستم .... بازم از اینکه از وبلاگ بازدید می کنید ممنون و سپاسگزارم...